Як визначити обов’язки працівника з інвалідністю після ОПФО

Управління кадрами
8 грудня 2025 року
|
1 хвилину Читати

Визначте посадові обов'язки й можливість обіймати посаду працівника після встановлення інвалідності за алгоритмом. Пропонуйте йому іншу роботу або звільняйте лише у визначених законом випадках

user icon
Ірина Шкарівська
адвокат, Київ
user icon
Ростислав Роман
аналітик системи «Експертус Медзаклад»

Ознайомте працівника з посадовими обов’язками під час працевлаштування. Перегляньте умови праці після встановлення інвалідності, щоб визначити здатність працівника продовжувати роботу, потребу підлаштувати під нього робоче місце, перевести на іншу посаду чи звільнити.

Скористаємось алгоритмом із трьох кроків, щоб дотриматись законодавства.

Крок 1. Розробіть посадову інструкцію та дайте її на підпис працівнику

Роботодавець ще до початку роботи за укладеним трудовим договором зобов’язаний:

  • роз’яснити працівникові його права й обов’язки;
  • проінформувати під розписку про умови праці, наявність на робочому місці небезпечних і шкідливих виробничих чинників та можливі наслідки їх впливу на здоров’я, права працівника на пільги і компенсації за роботу в таких умовах відповідно до чинного законодавства та колективного договору.

Підстава — стаття 29 Кодексу законів про працю України (КЗпП).

Мінсоцполітики у листі від 03.10.2005 № 36-508 зазначає, що роботодавець під час працевлаштування особи роз’яснює ...