Як відповідати на скарги родичів пацієнта щодо неналежної поведінки медперсоналу

Медичне право
21 червня 2024 року
|
1 хвилину Читати
user icon
Олег Юдін
адвокат, голова Ради захисту прав лікарів, Київ

Родичі пацієнта під впливом емоцій провокують конфлікт, під час якого обзивають і принижують медич­ного працівника. Потім пишуть скаргу й звинувачують медичного працівника у неетичних висловлюваннях. Розгляньмо, як надати відповідь у такій ситуації.

Зважайте на емоційний стан

Насамперед не вступайте в усні суперечки зі знервованими, роздратованими особами.

Зверніть увагу

Раціональні дії під впливом емоцій неможливі

Часто, коли ви стикаєтеся з усними скаргами пацієнтів, то намагаєтеся «об’єктивно та неупереджено» вирішити питання.

Однак практика свідчить, що це не завжди можливо. Ваші раціональні пропозиції скаржник з «незрозумілих причин» відхиляє. А замість первинних вимог висуває нові, часто безглузді. І виходить, якщо перші вимоги були безглуздими, то наступні — ще безглуздіші.

Для того щоб не наробити помилок, пам’ятайте: ваш скаржник — це людина, яка від самого початку перебуває під впливом негативних емоцій.

Тут слід пригадати Роберта Сапольські та його книгу «Біологія ...

  • Open ChapterЗміст
  • Open All VersionsВерсії публікації