Останнім часом поширилися випадки, коли на заклад охорони здоров’я чи медичного працівника скаржаться родичі або знайомі пацієнта, тоді як сам пацієнт у цьому участі не бере.
Виникає цікава ситуація: у той час як безпосередній отримувач медичних послуг не висуває претензій, якась інша особа вважає, що заклад охорони здоров’я надав послуги не якісно.
Моя жорстка позиція в таких ситуаціях — відмовляти скаржникам, бо ніхто не має права звертатися зі скаргами від імені пацієнта без належного підтвердження повноважень на такі дії. Наведу аргументи з різних аспектів.
Лікарська таємниця
Відповіcти за суттю скарги третьої особи — завжди означає розкрити лікарську таємницю.
Нагадаю, що сам факт звернення до лікаря — вже предмет лікарської таємниці. Ви не маєте права навіть підтвердити чи заперечити наявність відповідного пацієнта. А тим паче повідомляти нюанси лікування без дозволу пацієнта чи інших законних підстав.
Із досвіду запевню: скаржники зазвичай таких дозволів не мають. У будь-яком...