Як відповідати на скарги родичів пацієнта про неякісні послуги

Медичне право
21 червня 2024 року
|
1 хвилину Читати
user icon
Олег Юдін
адвокат, голова Ради захисту прав лікарів, Київ

Останнім часом поширилися випадки, коли на зак­лад охорони здоров’я чи медичного працівника скаржаться родичі або знайомі пацієнта, тоді як сам пацієнт у цьому участі не бере.

Виникає цікава ситуація: у той час як безпосередній отримувач медичних послуг не висуває претензій, якась інша особа вважає, що зак­лад охорони здоров’я надав послуги не якісно.

Моя жорстка позиція в таких ситуаціях — відмовляти скаржникам, бо ніхто не має права звертатися зі скаргами від імені пацієнта без належного підтвердження пов­новажень на такі дії. Наведу аргументи з різних аспектів.

Лікарська таємниця

Відповіcти за суттю скарги третьої особи — завжди означає розкрити лікарську таємницю.

Нагадаю, що сам факт звернення до лікаря — вже предмет лікарської таємниці. Ви не маєте права навіть підтвердити чи заперечити наявність відповідного пацієнта. А тим паче повідомляти нюанси лікування без дозволу пацієнта чи інших законних підстав.

Із досвіду запевню: скаржники зазвичай таких дозволів не мають. У будь-яком...

add to bookmark this document
print document
download document
Open Chapter
Open All Versions
Download materials
Page search