Зміни в ліцензуванні обігу підконтрольних речовин із 18.10.2025

Жовтень 2025
13 жовтня 2025 року
|
5 хвилин Читати

Огляд змін у ліцензуванні господарської діяльності з обігу підконтрольних речовин, що наберуть чинності з 18.10.2025. Дізнайтеся, що змінилося для ліцензіатів та для здобувачів ліцензії та який документ маєте подати, щойно наберуть чинності нові вимоги

user icon
Тетяна Загородна
експерт із питань обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, Київ

18 жовтня 2025 року набуває чинності постанова КМУ «Про внесення змін до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з культивування рослин (крім конопель для промислових цілей, визначених Законом України «Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори»), включених до таблиці I переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, затвердженого Кабінетом Міністрів України, розроблення, виробництва, виготовлення, зберігання, перевезення, придбання, реалізації (відпуску), ввезення на територію України, вивезення з території України, використання, знищення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, включених до зазначеного переліку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 6 квітня 2016 р. № 282» від 13.08.2025 № 996  (далі — Ліцензійні умови; Постанова № 996).

Серед іншого, КМУ доповнив Ліцензійні умови:

  • пунктом 8-1, який визначає, що здобувач ліцензії, ліцензіат, спадкоємець не можуть перебувати прямо чи опосередковано під контролем (у значенні, наведеному в статті 1 Закону України «Про захист економічної конкуренції» від 11.01.2001 № 2210-III; далі — Закон № 2210) та/або торговельних відносинах з резидентами держав, які здійснюють збройну агресію проти України (у значенні, наведеному в статті 1 Закону № 2210).
  • додатком 10 «Відомості про відсутність над здобувачем ліцензії, ліцензіатом контролю у значенні, наведеному в статті 1 Закону України «Про захист економічної конкуренції», та/або торговельних відносин з резидентами держав, що здійснюють збройну агресію проти України, у значенні, наведеному в статті 1 Закону України «Про оборону України» (далі — Відомості про відсутність контролю).

Зверніть увагу

Суб’єкти господарювання, які отримали ліцензію до того, як набрала чинності Постанова № 996, зобов’язані не пізніше ніж протягом шести місяців з дня опублікування цієї постанови подати до Держлікслужби Відомості про відсутність контролю. Тож підготуйте документ зараз і подайте одразу, як набере чинності постанова 

З’ясуймо, які ще зміни вніс КМУ. Вони стосуються як здобувачів ліцензії, так і суб’єктів господарювання — ліцензіатів. Розгляньмо їх детальніше.

Припинення діяльності з обігу підконтрольних речовин

Якщо хочете припинити діяльність з обігу підконтрольних речовин повністю або частково (наприклад, на перевезення), то за новими вимогами маєте подати до Держлікслужби заяву про припинення дії ліцензії повністю або частково за формою Додатка 5 до Ліцензійних умов у редакції Постанови № 996. Для цього треба звернутися особисто або надіслати заяву поштовим відправленням з описом вкладення чи в електронній формі в порядку, визначеному КМУ.

Порівняймо: в чинній редакції Ліцензійних умов суб’єкт, який мав намір припинити діяльність з обігу підконтрольних речовин, подавав заяву про анулювання ліцензії в довільній формі.

Зміни даних

Уважно ознайомтеся з новою редакцією пункту 13 Ліцензійних умов щодо повідомлення Держлікслужби про зміни даних, зазначених у заяві, або документах і відомостях, що додавалися до заяви про отримання ліцензії.

Якщо змінилися дані, зазначені в Заяві про отримання ліцензії, подайте до Держлікслужби лист-повідомлення у вільній формі з актуальною інформацією. Наприклад, якщо змінився керівник ЗОЗ, номер телефону, електронна пошта, номер поточного банківського рахунка.

Щоб повідомити про всі інші зміни, як-от зміна адреси, нові місця провадження діяльності, нові працівники, допущені до обігу підконтрольних речовин тощо, до листа-повідомлення додайте:

  • Відомості про стан матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання та наявність персоналу із зазначенням його кваліфікаційного рівня; наявність дозволу Національної поліції на використання об’єктів і приміщень, призначених для провадження господарської діяльності з обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів; відсутність у працівників, які за своїми службовими обов’язками отримають (чи мають) доступ безпосередньо до наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, не знятої чи не погашеної в установленому порядку судимості за вчинення нетяжких, тяжких та особливо тяжких злочинів або кримінальних правопорушень, пов’язаних з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, у тому числі тих, що вчинені за межами України (додаток 3 до Ліцензійних умов; далі — Відомості) — зазначайте тільки відомості, які змінилися;
  • засвідчені суб’єктом господарювання копії довідок відповідного державного або комунального закладу охорони здоров’я про відсутність у працівників, які за своїми службовими обов’язками отримують (чи мають) доступ безпосередньо до наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, психічних розладів, пов’язаних із зловживанням алкогольними напоями, наркотичними засобами чи психотропними речовинами, а також про відсутність серед зазначених працівників осіб, визнаних непридатними до виконання окремих видів діяльності (робіт, професій, служби), пов’язаних з обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів (за формою, встановленою МОЗ) — якщо змінюються працівники, що матимуть доступ до роботи, пов’язаної з обігом підконтрольних речовин.

Повідомлення можна подати за особистим зверненням або поштовим відправленням з описом вкладення, або ж в електронній формі в порядку, визначеному КМУ.

Ведення обліку

Зміни до пункту 22 Ліцензійних умов, окрім іншого, доповнюють вимоги до ведення спеціальних журналів (книг) обліку підконтрольних речовин. Ліцензіат має вести облік підконтрольних речовин, які перебувають на об’єктах, що належать йому або які він орендує, і забезпечити своєчасну (під час здійснення операції), повну й достовірну інформацію під час реєстрації всіх операцій з наркотичними засобами, психотропними речовинами і прекурсорами у спеціальних журналах (книгах) за формами, що встановлюють КМУ й МОЗ.

Порада

Робіть записи в журналах обліку, одразу як проведете певні дії — отримаєте підконтрольні препарати від постачальника, видасте препатати, вилучите для подальшого знищення тощо. Пам’ятайте, що фактичні залишки препаратів завжди мають відповідати даним журналу обліку

Якщо маєте намір припинити діяльність з обігу підконтрольних речовин повністю або частково, або у зв’язку з форс-мажорними обставинами зупинити дію ліцензії повністю або частково, проведіть інвентаризацію підконтрольних речовин.

Разом із заявою про припинення дії ліцензії повністю або частково (додаток 5 до Ліцензійни...