Зміни в кадрових документах після перейменування підприємства

Управління кадрами
18 вересня 2025 року
|
3 хвилини Читати

Визначите, які кадрові документи потребують змін, а які можна оминути увагою після зміни назви підприємства. На допомогу — алгоритм внесення зміни до кадрових документів, наказ та план заходів про актуалізацію кадрових документів, їх узгодження з новим статутом у зв’язку зі зміною назви підприємства

user icon
Олександр Денисенко
член Центральної експертно-перевірної та Нормативно-методичної комісій Державної архівної служби України, експерт з питань діловодства архівної справи, Київ

Перше, що спадає на думку, коли перейменовують підприємство, — необхідно закрити справи, номенклатуру та журнали реєстрації, все здати в архів і розпочати діловодство з нуля. Змін у кадровому діловодстві не уникнути, але не кваптеся з висновками. З’ясуємо, що зробити кадровику, а на що не марнувати час.

Після реєстрації нової назви підприємства, визначте документи, що потребують / не потребують змін. Насамперед викреслимо ті документи, які не мають підстав для оновлення.

Які документи не потребують змін

Накази з кадрових питань, що містять стару назву підприємства, немає потреби скасовувати / визнавати нечинними.

Не має підстав розмежувати документи на два архівних фонди, якщо перейменування / часткова зміна назви підприємства не супроводжувалися докорінною зміною основних функцій (абз. 5 п. 5 гл. 2 розд. ІХ Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених наказом Мін’юсту від 18.06.2015 № 1000/5; далі — Правила № 1000/5). Тому після перейменування підприємства не потрібно:

  • закривати номенклатуру справ та реєстраційно-облікові форми;
  • припиняти формування справ, розпочатих до перейменування;
  • готувати справи до передавання в архів підприємства, а відтак — до відповідної архівної установи.

Не потрібні зміни й до колективного договору.

Які документи потрібно змінити

Назвемо основні кадрові документи, які потрібно оновити в результаті перейменування підприємства. Перелік не є вичерпним і залежить від кадрового документообігу підприємства.

Організаційні

Організаційні документи містять правила та норми, визначають статус, компетенцію, структуру, штатну чисельність, посадовий склад і функціональний зміст діяльності підприємства, функціонал його підрозділів (абз. 2 п. 3 гл. 1 розд. ІІ Правил № 1000/5). До організаційних документів, зокрема, належать (прим. ред. — читайте за посиланнями на кожному документі, як вносити зміни в кадрові документи):

Облікові

  • Особові картки
  • Облікові форми особових справ — обкладинка та доповнення до особового листка з обліку кадрів

Особисті документи працівників

  • Трудові книжки

Реєстраційно-облікові форми

Зробіть запис про перейменування підприємства у всіх реєстраційно-облікових формах:

  • журналах реєстрації (зокрема, журнали реєстрації наказів);
  • книгах обліку (службових посвідчень, перепусток, руху трудових книжок та вкладишів до них тощо).

Приклад запису:

Із 13.08.2025 ТОВ «Корвет» перейменовано в ТОВ «Корвет-плюс»

На обкладинках журналів реєстрації та книг обліку зазначте нову назву підприємства та дату, з якої її застосовують. Попередню назву не закреслюйте — візьміть у дужки. Відповідні записи також зробіть на обкладинках усіх справ.

(Товариство з обмеженою відповідальністю «Корвет»)

Із 13.08.2025 — Товариство з обмеженою відповідальністю «Корвет-плюс»

Після перейменування підприємства не потрібно:

  • створювати нові реєстраційно-облікові форми. Зміна назви підприємства не впливає на порядок реєстрації / обліку документів. Документи підприємства з новим / попереднім найменуванням становлять один архівний фонд (п. 5 гл. 2 розд. ІХ Правил № 1000/5);
  • оформлювати нові реєстраційні журнали / книги, якщо назва підприємства змінилася протягом діловодного року, — підприємствам, які запровадили журнальну форму реєстрації документів, зокрема кадрових наказів;
  • змінювати нумерацію наказів і починати її з № 1.

Приклад

Організаційні документи, які потребують змін внаслідок перейменування АТ

...