У медичній практиці трапляються ситуації, коли пацієнти відмовляються від запропонованого лікування. Зазвичай у таких ситуаціях медична спільнота поділяється на два табори. Одні просять пацієнта написати відмову та йти геть. Інші вважають, що треба докласти зусиль, щоб переконати отримати медичну допомогу, бо пацієнт не розуміє наслідків, а лікарю за них доведеться відповідати.
Проте жодне із рішень не убезпечить лікаря, якщо він не врахує юридичних нюансів. Тож у продовження теми особливостей спілкування з конфліктними пацієнтами навчимося діяти в разі відмови пацієнта так, щоб не мати проблем із законом.
Загальні правила
Перш ніж застосувати методи діагностики, профілактики та лікування, лікар зобов’язаний проінформувати про них пацієнта, зокрема повідомити мету досліджень і лікувальних заходів та прогноз можливого розвитку захворювання (ст. 39 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я» від 19.11.1992 № 2801-XII; далі — Основи). З огляду на отриману інформацію...