Аналіз конкурентів — це один із видів маркетингових досліджень. Він допомагає «тримати руку на пульсі», виводити на ринок нові послуги й заклади, оптимізувати ціни та процеси. Окрім того, аналіз конкурентів необхідний, щоб розробити маркетингову стратегію.
Яких конкурентів аналізувати та як здійснювати дослідження для закладів охорони здоров’я, розкажемо у консультації.
Визначте конкурентів
Для того щоб постійно відстежувати всіх конкурентів, знадобляться великі фінансові, людські й часові ресурси. Не всі заклади їх мають і не завжди вони виправдані. Аби оптимізувати аналіз, зосередьтеся на своїх найважливіших конкурентах.
Залежно від завдань аналізу та особливостей послуг оберіть критерії, наприклад:
- однакове місцерозташування;
- подібність напрямів;
- схожість цін;
- масштаб розвитку закладу — одна клініка, мережа в місті, мережа в країні чи за її межами тощо.
Ось як це зробити на практиці. Якщо ваш заклад надає послуги крокової доступності — консультація терапевта, УЗД, аналізи тощо — а...