Як діяти, якщо пацієнт чи відвідувач ЗОЗ поводиться агресивно

Медичне право
4 березня 2024 року
|
1 хвилину Читати

Алгоритм поводження з агресивними пацієнтами і відвідувачами медзакладу. Рекомендації, що допоможуть залагодити конфлікт, захистити права медиків і покарати порушників

user icon
Ірина Шкарівська
адвокат, Київ

Медики повсякчас стикаються із ситуаціями, коли пацієнти, їхні родичі чи інші відвідувачі закладу охорони здоров’я поводяться не просто не ввічливо, а й досить агресивно. Що робити у такому випадку? Які права має медик у ситуації, що загрожує його здоров’ю чи навіть життю?

Звісно, у будь-якому конфлікті краще зайняти спокійно-вичікувальну позицію і не вестися на провокації скандаліста. Як правило, це можливо у типових «розбірках» із медперсоналом, коли пацієнт незадоволений результатом лікування. Проте така тактика не завжди спрацьовує, особливо у випадках, коли агресор перебуває в стані сильного алкогольного чи наркотичного сп’яніння або ж має психічний розлад. У цьому разі будь-які прохання заспокоїтись агресор ігноруватиме, натомість становитиме загрозу для безпеки медпрацівника.

Зазвичай у випадку загрози фізичного насильства медик залишається сам на сам із дилемою: терпіти зухвалу поведінку пацієнта чи дати йому здачі? У законодавстві немає чіткої відповіді на те, як діяти в такій...

add to bookmark this document
print document
download document
Open Chapter
Open All Versions
Download materials
Page search