Законодавство України надає пацієнтам широкі можливості для скарг у різноманітні державні органи та інстанції.
Насамперед пацієнт — споживач медичних послуг. Відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів» від 12.05.1991 № 1023-XII він може вимагати щонайменше відшкодувати вартість послуги, якістю якої незадоволений.
Коли пацієнт скаржиться до органів захисту прав споживачів або інших органів контролю, він зазвичай хоче не стільки отримати відшкодування, скільки залякати або покарати заклад, що йому не догодив. Однак на підставі скарги орган захисту прав споживачів може ініціювати позапланову перевірку.
Нині в Україні встановлено мораторій на перевірки. Зокрема, Законом України «Про Державний бюджет на 2018 рік» від 07.12.2017 № 2246-VІІІ унесено зміни в Закон України «Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 03.11.2016 № 1728-VIII: продовжено мораторій на проведення органами державного нагляду (контролю)...