Інструменти роботи під час повідомлення діагнозу дитини

Медична допомога
23 жовтня 2023 року
|
1 хвилину Читати

Вияв сильних емоцій — очікуваний компонент повідомлення поганих новин. Для цього лікар та інші медпрацівники повинні напрацювати навички витримувати сильні почуття. Пам’ятайте, що це емоційна реакція на отриману інформацію, а не на вас особисто.

Рекомендовані фрази

«Я бачу, що вам зараз складно. Якщо сльози підступають — не стримуйтесь» (подайте серветки пацієнтці).

«Це справді складна розмова, яка потребує мужності від Вас».

Нормальні емоційні реакції

  • Афективні реакції: шок, злість, тривога, страх, полегшення, сором, відчуття провини, зневіра, відчуття втрати, сльози, сум;
  • когнітивні реакції: заперечення, звинувачення, інтелектуалізація.
  • основна психофізіологічна реакція: боротьба або втеча (чоловіки), пошук підтримки або ізоляція (жінки).

Інструменти роботи лікаря під час розмови

Попередження

На початку розмови доречно сказати фразу, що підготує до непростої розмови: «Мені шкода, але я маю погані новини для вас».

Якщо в розмові виникає пауза, не кваптеся її заповнити. Надайте час п...

add to bookmark this document
print document
download document
Open Chapter
Open All Versions
Download materials
Page search