Вияв сильних емоцій — очікуваний компонент повідомлення поганих новин. Для цього лікар та інші медпрацівники повинні напрацювати навички витримувати сильні почуття. Пам’ятайте, що це емоційна реакція на отриману інформацію, а не на вас особисто.
Рекомендовані фрази
«Я бачу, що вам зараз складно. Якщо сльози підступають — не стримуйтесь» (подайте серветки пацієнтці).
«Це справді складна розмова, яка потребує мужності від Вас».
Нормальні емоційні реакції
- Афективні реакції: шок, злість, тривога, страх, полегшення, сором, відчуття провини, зневіра, відчуття втрати, сльози, сум;
- когнітивні реакції: заперечення, звинувачення, інтелектуалізація.
- основна психофізіологічна реакція: боротьба або втеча (чоловіки), пошук підтримки або ізоляція (жінки).
Інструменти роботи лікаря під час розмови
Попередження
На початку розмови доречно сказати фразу, що підготує до непростої розмови: «Мені шкода, але я маю погані новини для вас».
Якщо в розмові виникає пауза, не кваптеся її заповнити. Надайте час п...