Чи скасовувати штатний розпис через те, що втрачає чинність Господарський кодекс

Управління кадрами
28 серпня 2025 року
|
1 хвилину Читати
user icon
Ольга Догадіна
керівник експертної групи Експертус Кадри, Київ

Ні, штатний розпис продовжує діяти. Понад те, підприємства й надалі повинні мати штатний розпис відповідно до нормативних актів, які поширюються на підприємство. Аналогічна позиція в Мінекономіки та Держпраці.

Держпраці вважає доцільним, щоб роботодавець мав штатний розпис (лист від 07.08. 2025 № 2983/2.3/2.1-25а).

Штатний розпис є обов’язковим. Він необхідний, щоб урегульовувати та забезпечувати права працівників на працю, захист від незаконного звільнення та оплату праці (лист Мінекономіки від 19.08.2025 № 4701-05/55169-09).

Господарський кодекс України (ГК) втрачає чинність 28 серпня 2025 р. Однак це не впливає на чинність затвердженого штатного розпису на підприємстві й на необхідність затверджувати штатний розпис в майбутньому.

Підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру, встановлює чисельність працівників і штатний розпис (ч. 3 ст. 64 ГК). Ця норма встановлює право підприємства самостійно формувати свій штатний розпис, та не зобов’язує всі підприємства затверджувати організаційну структуру і штатний розпис.

Про необхідність затвердити штатний розпис йдеться в інших нормах законодавства, які діють і після 28 серпня 2025 року.

Зверніть увагу

Затверджений штатний розпис не втрачає чинності після 28 серпня 2025 року. Тому не потрібно видавати наказ про продовження строку дії штатного розпису після цієї дати