Організація управління білизною в ЗОЗ

Інфекційний контроль
4 липня 2025 року
|
1 хвилину Читати

Рекомендації експерта, як забезпечити належний рівень білизняного режиму в ЗОЗ; як убезпечити працівників і пацієнтів від внутрішньолікарняних інфекцій, джерелом яких є брудна білизна

user icon
Валентина Косоловська
лікар-­епідеміолог, викладач з інфекційного контролю Львівського медичного фахового коледжу післядипломної освіти, Львів

МОЗ запровадило нові вимоги до управління білизною в закладі охорони здоров’я (ЗОЗ). 4 липня 2025 року набрав чинності наказ МОЗ «Про затвердження Державних санітарних норм та правил зі збору, сортування, транспортування, зберігання, дезінфекції та прання білизни в закладах охорони здоров’я» від 08.05.2025 № 785 (далі — Наказ № 785; ДСанНіП № 785).

Мета нових норм — привести поводження з білизною в ЗОЗ у відповідність до вимог законодавства з профілактики інфекцій, інфекційного контролю та протидії поширенню збудників з антимікробною резистентністю й водночас знизити вартість управління білизною, зокрема подовжити строк її служби.
Дія ДСанНіП № 785 поширюється на ЗОЗ, фізичних осіб — підприємців (ФОП) та суб’єктів господарювання, що надають послуги з прання білизни.

Пропонуємо аналіз змін,  із роз’ясненням, як дотриматися нових вимог щодо управління білизною в ЗОЗ.

Вимоги до персоналу

Лікарняна білизна — потенційне джерело інфекцій у ЗОЗ. Щоб мінімізувати ризики розповсюдження інфекції,...

add to bookmark this document
print document
download document
Open Chapter
Open All Versions
Download materials
Page search