Як розвивати емпатію в медичного персоналу

Корисно та цікаво
30 липня 2025 року
|
1 хвилину Читати

Інструменти, що допоможуть розвинути емпатію в медичного персоналу. Алгоритм дій, скрипти для працівників, приклади емпатійної комунікації стануть у пригоді під час тематичних занять. Брак емпатії не лише негативно впливає на емоційний стан та одужання пацієнтів, а й призводить до професійного вигорання персоналу

НР
Наталя Рудакова
PhD, фізичний терапевт, викладач кафедри психічного і фізичного здоров’я КЗВО ЛОР «Львівська медична академія імені Андрея Крупинського», керівник напряму «Освіта медичних сестер/братів в реабілітації» проєкту «Реабілітація травм війни»

Медсестринство це не лише технічна майстерність. Це професія, у якій доводиться щодня ухвалювати відповідальні рішення в умовах емоційного напруження та часових обмежень, часто у тісній взаємодії з пацієнтом і його родиною.

Медичні сестри та брати працюють із людьми, які відчувають біль, страх, надію чи розпач. Усі вони з різними характерами, потребами, очікуваннями. І якість взаємодії залежить не лише від фахової підготовки, а й від емоційної чутливості здатності розуміти, підтримувати, бути поруч у складну мить.

Однак дослідження показують, що за останні 30 років рівень емпатії серед населення знизився на 40%. Це викликає занепокоєння, адже в системі охорони здоров’я зниження емпатії може не лише погіршити емоційний стан і процес одужання пацієнтів, а й призвести до професійного вигорання персоналу. Останнє негативно вплине на якість медичних послуг. Проте емпатія це навичка, яку можна розвивати. Як розкажемо у консультації.

З’ясуйте сутність поняття

Емпатія це здатніст...

add to bookmark this document
print document
download document
Open Chapter
Open All Versions
Download materials
Page search