СИТУАЦІЯ
Підприємство придбаває на аукціоні нерухомість. Сплатили реєстраційний та гарантійний збори. Стали переможцями аукціону. Як показати в бухобліку нарахування і сплату зборів?
РІШЕННЯ
Щоб узяти участь в аукціоні, потрібно сплатити гарантійний та реєстраційний внески (Порядок відчуження об’єктів державної власності, затверджений постановою КМУ від 06.06.2007 № 803; далі — Порядок № 803).
Гарантійний внесок — це визначений законом відсоток первісної вартості нерухомості, який уносить учасник аукціону, щоб забезпечити виконання зобов’язання щодо участі й оплати майна у разі виграшу. Суму гарантійного внеску зараховують переможцю в рахунок ціни продажу майна.
Реєстраційний внесок — плата за реєстрацію заяви на участь в електронному аукціоні (п. 2 Порядку № 803). За будь-якого результату аукціону реєстраційний внесок учаснику не повертають.
Сплату реєстраційного та гарантійного внесків у бухобліку покажіть на рахунку обліку 8 розрахунків з дебіторами (субрахунок 377 «Розрахунки з різ...