Управління конфліктами в ЗОЗ

Професійний розвиток
16 вересня 2024 року
|
1 хвилину Читати

Перетворіть конфлікти в ЗОЗ на можливість для розвитку й удосконалення. Експерт розкриє причини непорозумінь у медичному середовищі й підкаже, як запровадити системний підхід до управління конфліктами. Так поліпшите психологічний клімат у колективі, створите безпечне середовище для пацієнтів і персоналу, підвищите ефективність роботи

user icon
Катерина Зограб’ян
заступник генерального директора з економічних питань ДУ «Інститут серця МОЗ України», Київ

Сучасна медицина — це не лише високі технології та інноваційні методи лікування, а й складне соціальне середовище, де взаємодіють різні спеціалісти, пацієнти та їхні родичі. У такому середовищі конфлікти неминучі.

Природа конфліктів у закладах охорони здоров’я різноманітна — від міжособистісних непорозумінь до системних проблем в організації роботи. Незалежно від причин конфлікти негативно впливають на якість медичної допомоги, безпеку пацієнтів, психологічний клімат у колективі та загальну ефективність роботи закладу (McKibben, L., 2017). Conflict management in healthcare. Burlington, MA: Jones & Bartlett Learning: далі — McKibben, 2017).

Проаналізуймо типи, причини й наслідки конфліктів у медичному середовищі та навчімося ефективно ними управляти.

Типи

Конфлікти в закладах охорони здоров’я можна класифікувати за різними критеріями, але найчастіше виділяють три типи:

1. Конфлікти між медичним персоналом

Це конфлікти між лікарями різних спеціальностей, між лікарями й медсестрами, між м...

add to bookmark this document
print document
download document
Open Chapter
Open All Versions
Download materials
Page search