Чи складати податкову накладну на списання майна, отриманого за централізованим постачанням

Фінансово-господарська діяльність
26 квітня 2023 року
|
1 хвилину Читати
user icon
Наталія Товченик
експерт з бухгалтерського обліку та оподаткування, Київ

СИТУАЦІЯ

Заклад охорони здоров’я отримав медичне обладнання безкоштовно через централізоване постачання. Чи потрібно реєструвати податкову накладну на списання такого майна із залишковою вартістю? 

РІШЕННЯ

Податкове законодавство не містить винятків щодо оподаткування ПДВ операцій зі списання медзакладом — платником ПДВ медичного обладнання, яке він отримав безкоштовно через централізоване постачання, і яке на момент списання має залишкову вартість. Утім, чи доведеться нараховувати ПДВ і складати податкову накладну (ПН) на цю операцію, залежить від низки факторів.

Загальне правило

Загалом операцію з ліквідації основних засобів (ОЗ) за самостійним рішенням платника ПДВ прирівнюють до операції з постачання товарів, яка є об’єктом оподаткування ПДВ у загальновстановленому порядку за ставкою 20% (пп. 14.1.191, п. «а» п. 185.1, п. 189.9 Податкового кодексу України; ПК). При цьому базу оподаткування ПДВ за такою операцією визначають відповідно до пункту 189.9 ПКза звичайною ціною, але не ...

add to bookmark this document
print document
download document
Open Chapter
Open All Versions
Download materials
Page search